+420 604 999 410
vit.hruska@post.cz
Vít Hruška – Partnerské vztahy Vít Hruška – Partnerské vztahy
  • Osobní konzultace
  • Dílna partnerství
  • Výklad pohádky
  • Přednášky
  • O mně
  • Články
  • Kontakt
  • Osobní konzultace
  • Dílna partnerství
  • Výklad pohádky
  • Přednášky
  • O mně
  • Články
  • Kontakt
  • Úvod
  • PARTNERSKÁ TERAPIE
  • Láska, která se k vám opět vrátí

PARTNERSKÁ TERAPIE

23 Čvn

Láska, která se k vám opět vrátí

  • Od Vít Hruška
  • V PARTNERSKÁ TERAPIE

Nedávno jsem viděl film Co s láskou.

Zaujal mě způsob ztvárnění filmu, který nabízí konkrétní možnost, jak můžeme velmi dobře pracovat s partnerským vztahem v období krize. Jak můžeme znovu vytvořit vyvážený partnerský vztah.

Touto možností je zpětný pohled na začátek našeho vztahu, když jsme spolu byli krátce a byli jsme zamilovaní.

Film pracuje s dvěma časovými pásmy. S dvěma ději. Tentýž muž a tatáž žena se po dvaceti letech opět setkávají, aby si svá rozhodnutí, která vedla ke konci jejich vztahu, mohli dovyjasnit, porozumět jim, odpustit si a jít dál.

Proces vzpomínání zde zastupuje druhá dějová linka, která zobrazuje jejich vztah před 20 lety, kdy se do sebe jako mladí zamilovali a plánovali svoji budoucnost, která se v tomto filmu nakonec nenaplnila.

Takovýto vyjasňovací a současně sbližovací proces disponující odstupem a pochopením se dá samozřejmě vytvořit i jinak. Nemusíte se na dvacet let rozcházet.

Nakonec se do sebe díky tomuto procesu do-rozejití opět zamilují. Jejich postupná upřímnost mezi nimi vytvoří opět pocity blízkosti, které je spojí. Tentokrát opatrněji, bezpečněji a s větším respektem.

Těch typů, jak posílit vyváženě zamilovaný partnerský vztah, je v tomto filmu určitě víc. Já si vybral tento základní. Pojďme tak ještě blíže a pro konkrétnější představu si porovnejme obě období. Jak období zamilovanosti, tak období, kdy už žijeme v partnerském vztahu.

Jak fungujeme, když jsme zamilovaní

Díky oboustranné otevřenosti můžeme opravdu hluboko a současně blízko. Naše pocity blízkosti a důvěry jsou na maximu. Je to intenzivní, impulzivní, spontánní, dynamické, rychlé a hned. Když jsme zamilovaní, jedeme na 100+100 % a oba jsme prioritně nastavení na to samé být spolu.

V období zamilovanosti fungujeme tak, že se není třeba domlouvat. Není potřeba si připravit prostor a čas na to, abychom se domluvili na záležitostech vztahu, které potřebují fungovat na dlouhodobější úrovni. Když jsme zamilovaní, tak dlouhodobější otázky vůbec neřešíme, nebo je prostě vyřešíme za pomoci ANO a NE, což je dostačují komunikační způsob pro toto období.

Jak to s námi je funguje, když se náš vztah posune z párového do partnerského nastavení

Náš vztah a my s ním zpomalujeme na uživatelskou úroveň. Každý z partnerů tak potřebuje více prostotu v rámci individuální svobody, než tomu bylo na začátku společného vztahu. Tím pochopitelně intenzita (hloubka) našeho emocionálního spojení, naší blízkosti, slábne.

Jak to postupně vybalancovat, jak přejít z období zamilovanosti do období lásky?

Je třeba přidat nové způsoby komunikace a vztahování, které fungují společně. Jak v režimu dlouhodobých vztahů, které jsou mnohem více o respektu, jistotě, stabilitě a přípravě, tak v režimu krátkodobých vztahů, díky nimž nás náš vztah stále baví a naplňuje blízkostí, odvahou a hlubším smyslem našeho života.

Možná stručná charakteristika těchto dvou období s rozdílnou dynamikou a nastaveným fungováním by se dala i vyjádřit, že:

Zamilovanost je současně o hloubce a spontánnosti.

Partnerství je o respektu a možnosti přípravy.

Podívejte se na film Co s láskou a napište mi, jak jste tento příběh a jednotlivá období ve vztahu obou hrdinů vnímali a pochopili vy. Každý další pohled je vítaným zdrojem inspirace a pochopení. Děkuji.

  • Sdílet:
Vít Hruška

Mohlo by se Vám také líbit

Samozřejmost je Achillova pata partnerských vztahů

  • 24.1.2025
  • by Vít Hruška
  • in PARTNERSKÁ TERAPIE
Pořád bylo něco důležitějšího a věcí, které jsme potřebovali probrat, přibývalo a přibývalo, a chuť se jim věnovat se postupně vytrácela. Jak u mě, tak u mojí ženy.
Kouzelné objetí
14.3.2023
Způsob, jak se domluvit a nepohádat
21.3.2021

VYHLEDEJTE SI ČLÁNKY PODLE JEDNOTLIVÝCH TYPŮ SLUŽEB:

  • INDIVIDUÁLNÍ TERAPIE
  • PÁROVÁ TERAPIE
  • PARTNERSKÁ TERAPIE
  • DÍLNA PARTNERSTVÍ
  • VÝKLAD POHÁDKY

Dostávejte zdarma články a novinky

Chci dostávat články a novinky na tento email:




Thank you!

You have successfully joined our subscriber list.



Kontakt

+420 604 999 410

vit.hruska@post.cz

v.i.t.r.

Menu

  • Osobní konzultace
  • O mně
  • Dílna partnerství
  • Články
  • Výklad pohádky
  • Přednášky a vzdělávací semináře
  • Kontakt
  • Ochrana osobních údajů

Odkazy

  • Facebook
  • Linkedin

© 2024 Vít Hruška

  • Úvod
  • Osobní konzultace
  • O mně
  • Kontakt
  • Zásady cookies (EU)
Spravovat Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}